15 Mayıs 2008 Perşembe

Takım



Takım başarılı olduğu için tutulmaz. En azından benim ahlak anlayışım bunu söylemiyor bana. O zaman herkesin gidip Real Madrid'i, Man Utd'yi veya buralardaki muadili Fener'i tutması gerekirdi. Fakat bütün dert tasa artık " başarıya " endeksili. Şimdi endüstüriyel futbol geyiğine girmeyeceğim. Fakat ortalıkta anlayamadığım bir durum var. Bu kadar endüstüri biraz fazla galiba...

Eskiden takımların bütçelerinden hiç haberimiz olmazdı. Sadece " Fener Ortega'yı 7.5 Milyon dolara almış obarey, oha Beşiktaş Ayhan'a 9 milyon dolar vermiş zuhah, vay be Cimbom Felipe'yi sekiz milyon dolara almış " tadında yaklaşırken olaylara şimdi herkes bütün takımların kaç parası var, nereye ne kadar borcu var, bilmem kim yıllık kaç milyon öro alıyor biliyor. Muhabbetler muazzam değişik: " - Başkan Fener şu Ronaldo'yu alsaya..? Neden almıyor? - Lan oğlum çok para Ronaldo, borçlanırlar... " şeklinde devam eden sohbetler söz konusu! Sana ne ulan takımın borcundan? Sen mi ödeyeceksin borcu ? Birde takıma destek olmak adına orjinal forma almaya kasan tirlyon kafalar! Takıma destekmiş. Lan sana ne Kezman'ın karıyla kızla yiyeceği paraya sponsor neden oluyorsun ki? Kezman'ın bir haftada kazandığını 5 yılda kazanamıyorken hemde. O parayı sana verseler belki Kezman'dan da daha faydalı olacaksın ya Fener'e, orası ayrı bir konu... Akıl dışı buluyorum ben bu davranışları açıkçası.

Devir " para " devri olmuş biliyoruz, anlıyoruz ama bu aç gözlülük Adam Smith'in ( bu arada bi Alan Smith vardı n'ooldu ona? ) bile midesini bulandıracak seviyeye geldi. Televizyonu açıp Arjantin Kapanış ligi, Fransa Ligue 1, İtalya Serie A, İngiltere Premiership ve ( en sevdiğim ) İspanya La Liga maçlarını evde göbeğimi kaşıyarak ( göbeğini kaşıyan adam ben miyim yoksa? ) izleyebiliyorken havuz sistemi denilen bir zikkoluk yüzünden ( bkz: Zico ) yıllardır kendi ligimizin maçlarını her seferinde yeni küfürler öğrendiğim bir kahvede izlemek zorunda kalıyorum. Bunun adı her neyse ben sevemedim bu işi aga!

Hiç yorum yok: