28 Mayıs 2008 Çarşamba

"Radikal" bir yorum


Hani hiç sevmemenize rağmen, hergün yazılarını okuduğunuz bazı köşe yazarları vardır. Engin Ardıç, Taha Akyol ile başlayan bir listem var benimde. Tabi bir de İsmet Berkan'lı Radikal kontenjanım. Bugün yine hergün olduğu gibi okurken bu adamları herşey sıradan devam ediyordu, en son Radikal'in sayfasına girdim ve köşe yazılarının okumaya devam ettim. İsmet Berkan'ı sevmediğim için sona bıraktım yine. Fakat bugün ki yazısı hiçte fena sayılmazdı. Diyanet'in flört mevzusunda verdiği fetvayı eleştiriyordu. Pek çok defalar sinirim bozularak okuduğum İsmet berkan bu sefer zevk veriyodu bana. Diyanetin flörtü zinaya giden yol olarak tanımalası ve caiz değildir demesi gibi ortada ekstra ordinar bir durum varken kendi liberal çizgisinden gayet net bir yazıyla duruma eleştiri getirmişti. Diyanetten daha iyisini beklemediğim için olaya pek şaşırmadım, sonra İsmet Berkan'la olan okur ilişkim ya lanet yada afferin sınırlarında gezdiği için ( arasının hiç bulamadım ) yazı ile ilgilide ilginç bir durum yoktu. Fakat bugün pek yapmadığım bir şeyi yaptım. Bunada da Radikal internet sitesi'nin değişen formatı sepep oldu. Okur yorumları eskiye nazaran daha okunur ve daha göze çarpar bir haldeydi çünkü. Bende yorumları okumaya başladım ve sonra öyle bir yorum ile karşılaştım ki, işte o yorum : ( buda M. Ali Birand sunumu oldu )

Modern laik müslümanların "Hayır, din bu olamaz." çırpınışları
Sahi! Neden dinin çağ dışı fetvaları karşısında dehşete düşüyoruz ki? Dinin zaten başlı başına çağ dışı bir olgu olduğunu ifade edemediğimiz için mi? Ya da laik kesimin dahi büyük bir kısmı, dinin mantıksız olduğu aşikar emirlerini yerine getirmese de, inanmaktan vazgeçemediği için mi? Dini reddetmeye cesareti olmayan, ya da her şeye rağmen inanmak isteyenler, dini olmasını istedikleri gibi algılamaya çalışıyorlar. “Dinin özü aslında böyle değildir.”, “Din bu olamaz.”... İnanmak isteyen, ama gözünün gördüğünü görmezlikten gelemeyen insanların beyhude çırpınışları bunlar. Dini modernleştirme çabaları, dinin yapısı itibarıyla hep çıkmaz sokaklara giriyor. Neden modern insanların dahi çoğu kabullenemiyor hala? Madem “Din böyle olamaz”, neden “Ben böyle dine inanmam.” diyemiyor? Aslında şaşırtıcı olan dinin böyle şeyler salık vermesi değil, bu çağda bu kadar insanın hala dinlere inanıyor olması!

Oya Canlı

NOT: Görselde gördüğünüz Diyanet'in çocuklar için çıkardığı yeni bir yayın. Tam Namaz Hocası'nın postmodern versiyonu.

Hiç yorum yok: